Jak naładowany to warto podjechać gdzieś do elektro fachmana i sprawdzić go jeszcze opornicą.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
endryu, dziękuję za pomoc
Ale z innej beczki, od razu po odpaleniu motoru, ruszył wentylator chłodnicy. Czy to normalne? Wydawało mi się, że on zaczyna się kręcić, dopiero jak silnik dojdzie do wyższej temperatury.
Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
Komentarz
-
-
Panowie nadchodzi kres mojego aku.Zajrzałem pod maske i zobaczyłem takie coś.Teraz pytanie wkładać taki sam czy coś innego tzn.mocniejszego??Załączone plikiOstatnio edytowany przez chrzanek; 34389.
Komentarz
-
-
Jaaakie maleństwo -ale bdb jakości. Pewnie ze większy spraw sobie na podstawie L2 albo nawet L3 jak wejdzie. Prądu nigdy nie za wiele a mit niedoładowania wielkich akumulatorów wkładam w go samo miejsce jak lanie oleju mineralnego do auta które przekroczyło 100kkm.Zamieszczone przez chrzanek Zobacz wpisPanowie nadchodzi kres mojego aku.Zajrzałem pod maske i zobaczyłem takie coś.Teraz pytanie wkładać taki sam czy coś innego tzn.mocniejszego??
Najpierw natomiast zanim kupisz porządnie podładuj z naciskiem na porządnie bo okaże się ze kolejne 3 lata będzie bdb.
Komentarz
-
-
Gdyż za mały jest. Do 60Ah. Chociaz ja podniosłem większy (74) ładując kilka razy recondem i trwało to długo. Aerometr wskazał 1,26Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisCtek też nie da rady w pełni naładować akumulatora szczególnie o dużym Ah. https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGw
Polskie akumulatory za drogie?
Jesli mamy odkręcane korki to faktycznie umiejętna obsługa transformatorowego prostownika szybciej podniesie akumulator elektroniczne to jednak mus do hermetycznych i AGM.
Komentarz
-
-
Jak dobra cena to bierz bo sam w sobie jest bdb. Ładowanie TYLKO mikroprocesorem chyba ze kumasz temat.Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpisco sądzicie o Varta Silver 60Ah 680A D52 AGM do OII 1.6 MPI?
Komentarz
-
-
Gość
Mam boscha c3 już z 7 lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Doładowuję nim regularnie akumulator 80 Ah. Nie wiem ile to trwa, bo zapinam na wieczór i idę odłączyć następnego dnia, zdarza się, że nawet po 24h (gdy jest weekend). Nigdy nie kupiłem jeszcze akumulatora, bo wierzę, że regularnie doładowywanie nieagresywną ładowarką elektroniczna utrzymuje go w niezłej formie.
Aktualną kondycję akumulatora poznaję po tym kiedy włącza mi się ogrzewanie elektryczne kabiny - jeśli dłużej na nie czekam po odpaleniu silnika, to znak, że warto akumulator doładować.
Komentarz
-
Dokładnie tak jest jak mówisz. Każdego namawiam do tego jeśli ma taka możliwość.Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisbo wierzę, że regularnie doładowywanie nieagresywną ładowarką elektroniczna utrzymuje go w niezłej formie.
.
Komentarz
-
-
Również regularnie doładowywuję akumulator ładowarką z Lidla. Akumulator ma już prawie 8 lat. Żywotność akumulatora znacząco skraca stan ciągłego niedowładowania bo wówczas płyty ulegają stopniowemu zasiarczeniu a ten proces z kolei jest odwracany przez ładowanie małym prądem.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
to samo miał ojciec w Yeti 1.2 i kupilem mu Boscha s5 52/520. ludzie chwala a jak bedzie zobaczymy. koszt w hurtowni 210zl.Zamieszczone przez chrzanek Zobacz wpisPanowie nadchodzi kres mojego aku.Zajrzałem pod maske i zobaczyłem takie coś.Teraz pytanie wkładać taki sam czy coś innego tzn.mocniejszego??
Komentarz
-
-
Zgadzam się w 100%. Ja robię 40 km dziennie po mieście i od czasu do czasu podłączam ładowarkę z Lidla do akumulatora i za każdym razem wskaźnik na ładowarce pokazuje, że akumulator nie jest całkowicie naładowany i parę godzin go ładuje. Mój ojciec, który dziennie jeździ dwa, trzy razy tyle km i to w dużej mierze w trasie ma taką samą sytuację z akumulatorem. To moim zdaniem pokazuje, że w dużej mierze jeździmy na niedoładowanych akumulatorach, co skraca ich żywotność.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Dokładnie tak jest jak mówisz. Każdego namawiam do tego jeśli ma taka możliwość.
Komentarz
-
-
Akumulator jest ori,więc za kolejne 3 lata miałby już 10.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Jaaakie maleństwo -ale bdb jakości. Pewnie ze większy spraw sobie na podstawie L2 albo nawet L3 jak wejdzie. Prądu nigdy nie za wiele a mit niedoładowania wielkich akumulatorów wkładam w go samo miejsce jak lanie oleju mineralnego do auta które przekroczyło 100kkm.
Najpierw natomiast zanim kupisz porządnie podładuj z naciskiem na porządnie bo okaże się ze kolejne 3 lata będzie bdb.
Chyba jednak czas sprawić nowy.
Dzięki za pomoc.Ostatnio edytowany przez chrzanek; 34389.
Komentarz
-
-
Coś pomyśle,zobaczymy co tam wejdzie pod maskeZamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis
to samo miał ojciec w Yeti 1.2 i kupilem mu Boscha s5 52/520. ludzie chwala a jak bedzie zobaczymy. koszt w hurtowni 210zl.
.
Sorrki za dwa posty ale nie ogarniam nowej szaty forum
Komentarz
-
-
Varta Blue 74Ah, 680A, rocznik 2011, po tym jak zdechła w sobotę i została zreanimowana, dziś po przyjeździe z roboty pokazała taki wynik:
SOC: 12,93V
CCA nom. 680EN
CCA fakt. 543EN
Zepsuty - wymień!
Stan techniczny: 79%
Stan naładowania 100%
Jak odpałałem po 9 godzinach postoju na dworze, przy -1 st., to tak ledwo ledwo...
W okolicy, z aku z odkręcanymi korkami:
World Batt, 74Ah, 680A, 290 zł
Nord Starr 74Ah, 680A, 350 zł
Topla 74Ah, 680A, 400 złOstatnio edytowany przez dragster; 7924.
Komentarz
-
-
Bo ladowaniem stalonapieciowym to możemy sobie ładować 10 lat i nic. Instalacja samochodu max swoje ograniczenia juz nie mówiąc co dzieje się z akumulatorem jeśli odpalimy na kable i zapodAmy 50AZamieszczone przez aronus Zobacz wpis
Zgadzam się w 100%. Ja robię 40 km dziennie po mieście i od czasu do czasu podłączam ładowarkę z Lidla do akumulatora i za każdym razem wskaźnik na ładowarce pokazuje, że akumulator nie jest całkowicie naładowany i parę godzin go ładuje. Mój ojciec, który dziennie jeździ dwa, trzy razy tyle km i to w dużej mierze w trasie ma taką samą sytuację z akumulatorem. To moim zdaniem pokazuje, że w dużej mierze jeździmy na niedoładowanych akumulatorach, co skraca ich żywotność.
Dlatego warto co jakiś czas pokazać akumulatorowi co to jest prawdziwy prąd
Zauważyłem ze nawet auta z systemem SS utrzymują akurat w 80% pojemności wedle zasady ze przecież można odzyskać energię hamowania i wtloczyc ten prąd ponad te 80% (kuzwa zaraz sobie to przeprogramuje jak dobiore się kodu źródłowego
)
Komentarz
-
-
dragster do ilu $ chcesz ten aku? Z korkami masz świetnego Molla M3Plus, zainteresuj się Bannerem. On ma korki pod zwykla naklejką.
Znow genialny test Panowie zrobili. Polecam każdemu. Swietnie zasymulowane łądowanie przez alternator. https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0&t=371sOstatnio edytowany przez robertowicz; 40722.
Komentarz
-
-
Dziś zmierzyłem napięcie aku w aucie (Varta 44 lub 45 Ah, 1. roczna) przy temp. otoczenia - 2 st.C i mam 12,1 - 12,15 V. Auto parkowane pod chmurką stało na dworze 2 doby bez uruchamiania. Odpaliłem bez problemu, ale ...
Czy w takich warunkach otoczenia macie podobne napięcie aku w aucie ? - czy to normalny spadek napięcia w takiej temp. ? Ostatnio aku było doładowywane pod koniec października z myślą o zimie. Zastanawiam się czy wymaga już ponownego wyjęcia z auta i podłączenia pod prostownik (w ostatnim czasie jazda wokół komina).
Komentarz
-
-
Gość
Komentarz
-
agm :dZamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisktoś wiercił obudowę i zakładał korki? Ma ktoś przetestowane które dobrze trzymają i są szczelne?
Komentarz
-
Komentarz